Погода: Мошни C Графік роботи: Пн-Чт: 8.00 - 17.15, Пт: 8.00 - 16.00 (Обідня перерва: 13.00 - 14.00)
Інформація / Устименко Олег / Суспільство 22 лют 2020 11:00

Роз'яснення експертів: Які права у відвідувачів кафе та ресторанів

Роз'яснення експертів: Які права у відвідувачів кафе та ресторанівЧи знаєте ви, якими правилами регулюється діяльність закладів ресторанного господарства? Які права відвідувача кафе та ресторану захищає закон? Як діяти в разі їх порушення?

Фахівці управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області надають свої рекомендації.

Правові відносини

Насамперед слід знати, що діяльність підприємства громадського харчування регулюють Правила роботи закладів ресторанного господарства тощо. На захисті прав відвідувача стоїть Закон України «Про захист прав споживачів». Орієнтуючись в його основних тезах, ми ніколи не дозволимо недобросовісним підприємцям ошукати себе. Тому – читаймо закони!

Актуальне меню

Кожен клієнт закладу ресторанного господарства повинен мати можливість ознайомитись з меню. У ньому має бути вказано перелік страв, масу і ціну однієї порції. Це ж саме стосується і алкоголю — назва, який об’єм пляшки, вартість однієї порції за 50 мл і 100.

Інформація та ціни мають бути актуальними. Тобто заклад зобов’язаний забезпечити упродовж дня наявність усіх зазначених у меню страв, напоїв, десертів.

Не забувайте також, що права споживача передбачають отримання достовірної інформації та її виконання. Якщо в меню сказано, що салат важить 150 грамів, саме стільки салату має принести офіціант замовнику. Якщо у відвідувача виникли сумніви, він має право скористатися контрольними вагами, що знаходяться у закладі.

Гарантія виконання замовлення

Споживач повинен знати: коли він робить попереднє замовлення на обслуговування, заклад ресторанного господарства зобов’язується гарантувати виконання замовлення в обумовлені із замовником строки. Але якщо споживач відмовився від обслуговування в день проведення заходу, тоді він зобов’язаний викупити замовлену продукцію, яка не може бути продана іншим споживачам.

Свобода вибору

Споживач має право на вільний вибір товарів. Якщо ви приходите в заклад ресторанного господарства, а вам повідомляють, що ви маєте зробити мінімальне замовлення на певну суму, то це є порушення п. 3. 9 Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, де вказано, що встановлювати мінімум вартості замовлення й пропонувати споживачу обов’язковий асортимент продукції забороняється. Тобто ніхто не має права обмежувати вас у виборі. Ви у праві просто випити кави і піти!

Разом з тим споживач не має права приносити до кафе чи ресторану продовольчу сировину, харчові продукти, у тому числі алкогольні та безалкогольні напої, а також залучати сторонніх осіб до приготування страв.

Додаткові послуги

Власники кафе чи ресторану мають право надавати додаткові послуги, але при цьому перелік і їх вартість обов’язково повинні бути вказані в прейскуранті на послуги.

Захист прав відвідувача кафе чи ресторану

Якщо споживач виявив недоліки у якості продукції, вага порції не відповідала заявленій у меню або споживача обрахували, суб’єкт господарювання зобов’язаний на вибір відвідувача:

- безкоштовно усунути виявлені недоліки;

- зменшити розмір оплати за продукцію;

- замінити на аналогічну продукцію належної якості;

- повністю відшкодувати витрати споживача, пов’язані з придбанням неякісної продукції.

Завжди пам’ятайте про чек або інший документ, який підтвердить факт придбання товару. Це ваш головний доказ, тому стежте за тим, щоб вам його обов’язково надали.

В разі виникнення конфлікту фахівці управління захисту споживачів рекомендують в першу чергу спробувати вирішити його безпосередньо з адміністрацією закладу шляхом перемовин. Можна написати заяву на ім'я керівництва кафе чи ресторану. Чітких вимог щодо оформлення заяви немає, але повині бути вказані реквізити щодо найменування та адреси закладу чи органу, куди споживач звертається, прізвище, ім’я, по батькові позивача, його адреса та контактні телефони. В заяві потрібно у довільній формі викласти суть та обставини, які сталися у закладі та додати підтверджувальні документи. Як правило, власники кафе і ресторанів дбають про свою репутацію, а отже, зацікавлені у вирішенні конфлікту.

Якщо адміністрація закладу безпідставно відмовить у задоволенні вимог споживача, у такому випадку він має право звернутись до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області.
Наверх