Погода: Мошни C Графік роботи: Пн-Чт: 8.00 - 17.15, Пт: 8.00 - 16.00 (Обідня перерва: 13.00 - 14.00)
Інформація / Устименко Олег 11 лип 2018 00:58

Автомобілістам на замітку: Як зберегти акумулятор у спеку

Автомобілістам на замітку: Як зберегти акумулятор у спекуЯк зберегти акумулятор у спеку, ми замислюємося рідко, вважаючи, що головні проблеми у цього недешевого автокомпонента трапляються взимку.

Тим часом, літні умови несуть для АКБ не менше загроз.

Якщо ви задумалися, як зберегти акумулятор у спеку, значить, швидше за все у вас вже є певні підозри на цей рахунок. А якщо ж батарея демонструє явні проблеми в літній період, значить, стан джерела струму дійсно не дуже. Тому так важливі профілактичні заходи, точніше – елементарний контроль за АКБ у спеку.

Дійсно, в зимові холоди все простіше: найменші недоліки акумулятора проявляються яскраво і негайно. А влітку навіть несправна або посаджена АКБ зазвичай продовжує виконувати свої головні функції, маскуючи проблеми – адже і старт двигуна на спеці легкий, і численні споживачі на борту ніхто не активує.

Тому проблеми акумулятора влітку залишаються непоміченими, поглиблюються, розвиваються і приводять зрештою до сумного результату – передчасної заміни цього недешевого компонента.

Зле літо


Так в чому ж проявляються літні небезпеки для акумулятора? Як вже сказано, не в особливостях споживання струму, які як раз-таки щадні, а в температурному режимі експлуатації.

Дозволимо собі нагадати, що робота свинцево-кислотних акумуляторів як хімічних джерел струму багато у чому залежить від температури. Найсприятливіший діапазон – близько 20 – 25о С. З одного боку, низька температура уповільнює процеси електролізу, через підвищення опору електроліту, ускладнюючи зарядку і віддачу енергії. З іншого – висока температура деякі процеси активізує, що в підсумку призводить до зниження характеристик і скорочення терміну служби АКБ.

Які літні фактори негативно впливають на батарею і чи можемо ми якось на них впливати?

- Влітку температура у підкапотному просторі легко досягає 100о С. Це шкідливо для АКБ, але зробити з цим нічого не можна;
- Через підвищену температуру збільшується ймовірність критичного википання води з електроліту. Частина пластин, яка оголилась, приходить в непридатність, і ємність АКБ падає. За рівнем в банках потрібно стежити, адже навіть у “необслуговуваних” батарей зазвичай є пробки, через які можна долити дистильовану воду;
- Завдяки легкому пуску двигуна влітку водієві важче помітити, що акумулятор хронічно недозаряжается (наприклад, через несправність генератора). Постійне перебування батареї в такому стані призводить до її сульфатации, втрати ємності і передчасного виходу з ладу. Ступінь заряду потрібно періодично контролювати;
- При високій температурі батарея більше схильна до саморозряду під час простою автомобіля. Влітку це врешті-решт це призводить до хронічного перебування батареї в напіврозряженному стані (див. вище), що загрожує її передчасним виходом з ладу. Влітку потрібно особливо уважно стежити за чистотою корпуса акумулятора;
- У спеку вище ймовірність виходу з ладу регулятора напруги. Якщо він завищує напругу, водій може цього і не помічати. Тим часом, це призводить до перезаряду АКБ, і як наслідок – до її передчасного виходу з ладу. При будь-якому заїзді на СТО варто звертатися до електрика за експрес-діагностикою, це не буде коштувати дорого. Явний перезаряд можна “вирахувати” по часто перегораючим лампам фар і габаритів.

Якщо ви хочете, щоб ваш акумулятор прослужив довше, перестаньте ділити сезони на сприятливі і не сприятливі: АКБ не прощає знущань над собою ні взимку, ні влітку. Недозволенних навантажень на акумулятор потрібно уникати, бортове електрообладнання періодично перевіряти і підтримувати в справному стані. Якщо особливо не морочитися з цими моментами, батарея прослужить свої мінімальні два-три роки – що ж, теж варіант, але вам доведеться замінювати недешеве джерело струму частіше.
Наверх